Dag 17: Dartmoor - Reisverslag uit Princetown, Verenigd Koninkrijk van Jochem Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 17: Dartmoor - Reisverslag uit Princetown, Verenigd Koninkrijk van Jochem Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 17: Dartmoor

Blijf op de hoogte en volg Jochem

12 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Princetown

Brood voor het ontbijt is een ingewikkelde aangelegenheid....de Engelsen roosteren brood tot toast en op campings is geen brood te koop zoals in andere landen. Dus we bakken vaak broodjes af. Bij tanstations zie je vaak wel broodjes en we staan vak bij een tankstation dus vanmorgen zijn Martine en ik daar broodjes wezen halen. Ontbijt in de caravan want het is fris (12 graden). We gaan vandaag naar Dartmoor National Park. Eerst naar de hoogste waterval van Engeland..de Canonteigh Falls. Erg toeristisch en georganiseerd met een wandeling van een uur naar boven langs de waterval en weer terug. Mooi om te zien en te doen...Joris is ook mee en gedroeg zich vandaag als "Bolt" de hond uit de film....hij denkt dat hij alles kan...dus bovenop de waterval sprong hij door het hek....gelukkig zat hij aan de riem en kon Carlijn hem terugtrekken omdat hij met zijn lichaam tussen de spijlen bleef steken. Ook bij de auto heeft hij zijn eigen wensen....hij zit voorin....en niet zoals ik van plan was in de kofferbak omdat hij nat en vies was.
We gaan de weg van Noord naar Zuid door Dartmoor rijden....wat een mooie weg.....heide...hoge bergen (tot 1.900 meter)....schapen...koeien.....en wilde pony's. De pony's zijn eenkennig maar komen toch bij Sophie en Carlijn....de veulentjes zijn zo lief dat Carlijn er het liefste één mee had genomen. We rijden naar Princetown...de hoofdstad van Dartmoor en hier staat de best beveiligde gevangenis van de UK...na dat snap ik wel....als je al ontsnapt dan kun je nergens naar toe.....We bekijken het bezoekers centrum en daarna gaan we naar 2 bridges hotel en drinken thee op het terras met scones, broodjes en cake. Daarna gaan we verder en rijden we langs de andere kant terug. Nog boodschappen gedaan en op de camping lekker in de zon met een bubbel voor Martine en een gin tonic voor mij.
Sophie heeft een heerlijke plaattaart gemaakt en we eten gezellig binnen.
Prachtige dag..met dank aan Joost die ons tipte om hier naar toe te gaan. Morgen reizen we door naar Salisbury. Vanaf daar willen we nog naar stonehenge.
"Those who don't believe in magic will never find it" XXX

• 13 Augustus 2019 - 07:11

Gamle:

Mooie dag weer gehad gisteren!!.

Vandaag Stonehenge, wie weet zien jullie Catweazle nog wel.
    Veel plezier

Kus Gamle